car detailing

Podjęliśmy decyzję - polerujemy felgi. Stosując obroty rzędu 600-800 i dość mocny docisk filcu do felgi, polerujemy kolejne fragmenty aż do uzyskania żądanej jakości powierzchni. Najlepiej przy pomocy preparatu do usuwania rdzy z powierzchni metalowych i aluminiowych. Przy lekkich wgłębieniach i delikatnych krzywiznach, można pozostawić felgi w obecnym kształcie, by nie ryzykować ich uszkodzenia podczas prostowania. Czas potrzebny na spolerowanie jednej felgi to około 10 godzin ciężkiej pracy. Decydując się na spolerowanie felg, musimy się przygotować na ciężką i mozolną pracę. W przypadku zakupu używanych felg, nigdy nie ma pewności co do przeszłości konkretnego egzemplarza lub kompletu. Zazwyczaj nie wiąże się to z renowacją felg, ale po prostu wynika z chęci posiadania felg po polerowaniu. Dzięki polerowaniu maszynowemu ręczne stosujemy jedynie jako wykończenie. Przed podjęciem decyzji o polerowaniu felg pokrytych lakierem podkładowym, bazowym i bezbarwnym warto sprawdzić, czy materiał, z którego są wykonane, nadaje się do spolerowania. W przypadku tradycyjnej felgi pokrytej lakierem bezbarwnym, bazowym i podkładem zazwyczaj nie jest już tak łatwo. Pozwolił jedynie na usunięcie lakieru bezbarwnego i bazowego, nie poradził sobie natomiast z podkładem. Dostatecznie mocny środek pozwoli na usunięcie lakieru bez większego wysiłku. Możemy również zrosić felgę wodą, co pozwoli na zmniejszenie jej ścieralności.

Po naniesieniu środka na felgę (np. w postaci żelu) należy odczekać od 15 do 30 minut. Najpierw użyłem środka o nazwie Scansol (produkt w postaci żelu nanoszony na powierzchnię pędzelkiem). Następnie użyłem papierów o gradacji 240, 400, 1000 oraz 2000. Kolejne gradacje wymagają dłuższego czasu szlifowania. Coraz większe gradacje papierów ściernych pozwalają na usunięcie rys powstałych w wyniku poprzedniego szlifowania. Bezpieczniejszą metodą jest usunięcie lakieru przy użyciu specjalnych środków chemicznych. Obróbkę mechaniczną przeprowadzamy przy użyciu np. wiertarki ze szczotką drucianą. Jak to zrobić? Jeżeli felga jest pokryta lakierem, można go usunąć na dwa sposoby: mechanicznie lub przy użyciu specjalnego zmywacza do lakierów. Każda felga w danym rozmiarze może mieć bowiem trzy różne szerokości - minimalną, zalecaną i maksymalną. Wszystko przez niski profil opony, przez co wszelkie nierówności są gorzej tłumione, a sama felga jest bardziej podatna na odkształcenia. Oferowane przez nas obręcze ze stopów lekkich to szerokie spektrum wymiarów i wzorów, umożliwiające dobór do praktycznie każdego samochodu osobowego. Zbyt słaby nie usunie całego lakieru, przez co i tak będziemy skazani na jego uciążliwe szlifowanie. Zbyt intensywna praca wiertarką i szczotką spowoduje powstanie głębokich, trudnych do usunięcia rys.